Bizimkiler

27 Nisan 2012

PANEL, DANS MÜZİK... RMF ÖĞRENCİLERİ TURİZM HAFTASINI KUTLAR:)...

      Son iki üç haftadır bayağı bir hızlı yaşadım. Okulumda Turizm Faaliyetleri Topluluğu( TUFAT) a üyeyim. Topluluk olarak 16 nisan'da  Foça' da bir panel düzenledik. Konusu "Türkiye, İzmir ve Foça Turizmi: 2011 Değerlendirmesi ve Gelecekten Beklentiler" di. 
      Ben protokolde yer alan konukları karşılayanlar arasında görevliydim. Katılım iyiydi, halktan konuklarımız da bizi yalnız bırakmadılarr. Karşılama göörevimiz sona erdiğinde tüm konuklar ve panelistler yerlerini almışlardı. 
      Panel başladı. Hoş konulara değinildi. Foça turizminin canlanması için öncelikle askeriyenin taşınması gerektiği konusuna dikkat çekildi. Çok da mantıklı çünkü cuma cumartesi ve pazar günleri özellikle çarşıda adım başı izne çıkmış askere rastlıyorsunuz. Turistik bir ilçe için pek de hoş bir görüntü değil kanaatimce. Bayan turistlerin bu konudan şikayetçi olduklarından eminim. Devlet daireleri Foça'nın en güzel yerlerine konuşlanmış durumda. Bu yerler turizme açılmalı devler binaları ilçe merkezi dışına taşınmalı dendi. Bu da harika olurdu aslında. Foça' yı tanıtma konusunda eksiklikler var.




      Üniversitemizin Dokuz Eylül Üniversitesi Foça Reha Midilli Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu) bu konudaki çabası da takdire değer. Bunu belediye başkanımız ve belediye çalışanları da fark etmiş olacak ki gerek panelde gerekse dans ve müzik gösterisinde mekan, tesisat olarak yanımızda oldular. Mikrofonlarda meydana gelen teknik bir aksaklık dışında her şey yolundaydı. Geçen sene de panel düzenlenmişti fakat panel den 1 gün önce merdivenlerden düşüp ayağımı kırdığım için katılamamıştım.


    



 Bu yıl TUFAT' a benim de bir emeğim geçti ya artık gözüm açık gitmem. Haa bu arada babam Çanakkale Erenköy Bağevi Restoran olarak panele zeytinyağı sponsoru oldu. Panel bitiminde onun adına ben aldım teşekkür belgesini ve hediyelerini:) 
     Foça Rekreasyon ve Animasyon Topluluğu (FORVAT) ise eğlence işlerinden sorumluydu turizm haftası boyunca. TUFAT' ın akademik işlerinin yanında FORVAT da 18 Nisan' da harika, göz dolduran 2 gösteri sundu Önce dans gösterisi ile başladılar. Zumba dansı yaptılar. Bayıldım. sonra konser başladı ve o da 10 numaraydı cidden. Gözlerim ve kulaklarım uzun zaman sonra bayram etti adeta. 





       Bu arada 17 Nisanda da Macaristan'daki Eszterhazy Karoly College 'dan DR. ISTVÁN VAS ve DR. TIBOR KOVÁCS eğitim dili İngilizce olan bir seminer verdiler. Konusu Kalkınma  Politikasının Temel Bir Unsuru Olarak Turizm: Macaristan Örneği , Uygulamalı Turizm Eğitimi ve Macaristan Turizminin Genel değerlendirmesi idi. Macaristanın geçmişi, gelecek planları, turizm çeşitliliği, verilen turizm eğitimi gibi konular ele alındı. Seminerin ortalarında bir soru yöneltildi biz öğrencilere ki tabiri caizse mal gibi kaldığımız an o andı. Avrupa Birliğine üye ülke sayısı kaçtır? Yorum bile yapamadık. Tek bir sayı söyleyemedi kimse. Utandım ya ki ben 3 senedir üniversite okuyorum. Bu kadar güncel bir konuda bilgim yoksa okumayayım artık.. Sonradan öğrendim 27 imiş efendim. Ama yüzüm kızardı... 
      Elimde olan görüntüleri paylaşayım sizlerle. Uzun bir ara verdim çünkü okuldan görüntü veya yazılı bir kaç görsel almak istedim. Alamadım fakat kendi olanaklarımla bir kaç bir şey buldum:). Buyursunlar.
Davetiyemiz Kapağı
Davetiye İçerik

Panel başlamadan kahvaltı seansı






Afişimiz
Broşür Standımız




Kokteyl esnasında müzik yapan arkadaşlarımız

Kokteyl alanı




1 yorum:

  1. Çok güzel bilgilendirmişsin canım teşekkürler. Bu yıl bir terslik çıkmamasına sevindim:))

    YanıtlaSil

Evet dinliyorum:)