Bizimkiler

25 Mayıs 2012

ARABA MARKALARI,AMBLEMLERİ, HİKAYELERİ


İlham aldığım harika bir hoca tarafından verilen on numara bir araştırma ödevi... Logonun, bir markanın akılda kalıcılığını ne derece arttırdığını göstermek için vermiş olsa gerek. Ama baktım buldum bir şeyler ve bir kaçı da ilgimi çekti paylaşayım dedim.
Bayern Motor Werken(Bayern Motor Sanayi) fabrikasının baş harflerinden oluşuyor. Amblemdeki mavi-beyaz renk Almanya'nın Bavyera eyaletinin renkleri imiş. 1929' dan bu yana uçak ve uçak motoru üreten BMW, ambleminde de lastik içinde dönen pervane figürünü kullanmış.
İtalyan kontes, 1923 yılında kurucu Enzo Ferrari'ye bir at maskot hediye ediyor ve amblemdeki at buradan geliyor.  Amblemdeki ana renkler sarı ve kırmızı ise firma sahibinin yaşadığı şehri (MODENA) temsil ediyormuş.
Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisidir. Hyundai, Kore dilinde şimdiki zaman anlamına gelir.

Eski amblemi Renault'a çok benzediği için açılan davayı kaybeden Mazda' nın yeni amblemi kanatlarını açmış bir kartal olarak kabul edilmiştir.

Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Şeklin asıl adı Spirit of Ecstasy (yeniliğin ruhu), şekle halk dilinde Emily diye anılmaktadır. 
Amblem klasik ve durgun şekliyle geleceği simgeliyormuş.

İsveç'in çeliğini simgeleyen bir daire ve oktan oluşuyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği bu figürde aynı zamanda markanın sağlamlığını da vurgulamış.

Carl BENZ, yaptığı arabaya bir isim bulamayınca tek kızının adını koyar. Mercedes BENZ. Amblemdeki yıldız figürü hırsızlar tarafından en çok rağbet gören  araba aksesuarıymış:) Bu figür markanın kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor. Dünyada en çok çalınan figürmüş.


Kurucusu Adam OPEL'den gelir. Önceleri dikiş makineleri üreterek başlamış. Amblemde tekerlek içinde şimşek vardır. Tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeler.

Asıl işi testere ve testere levhaları üretmekmiş. Bir aslan gibi güçlü sloganıyla satılıyorlarmış. Daha sonra Fransızlar ürettikleri Peugeot arabalarda da bu amblemi kullanmaya devam etmişler.

Amblemdeki siyah at Almanya'nın Stuttgart  şehrinin armasındanmış. Geyik boynuzu ile kırmızı- siyah çizgiler ise Almanya'nın Württenberg köyünün flamasından imiş.   

İspanyol'un (spanish) S si ilham vermiş. 90lı yılların başlarında VW ile birleşmesiyle  ispanyol araba yapımcısı VW, amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirmiş.
Altı Japon araba üreticisinin birleşmesiyle oluşmuş. Oval içindeki altı yıldız bu birleşen firmaları temsil ediyor.

Japon firmanın kurucusu Kirchiro Toyoda üçlü elips kombinasyonu ile markanın amblemini oluşturmuş. Elipsler marka ile müşteri arasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

Amblem Porsche mühendisi tarafından bulunmuş. 1948' den beri markanın iki harfi Almanya' nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyormuş.
Dört yüzük, araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor.  Markanın eski  yöneticilerinden olan August Horch, kendi ismini vermek yerine Latince' deki karşılığı olan Audi' yi isim kabul etti.
Kurucusu Henry Ford' un ismidir. Süslü harflerle yazılan Ford, nostaljik bir zamanı anımsatıyor.

5 yorum:

  1. paylaşım için teşekkürler ilgiyle okudum.:)
    bence en akılda kalıcı amblem renault ve bmw ninki:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de teşekkür ederim yorumun için:) renault senelerdir hep gözümüzün önünde baklava dilimi:)

      Sil
  2. aa çok hoş bilgilendirici bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil

Evet dinliyorum:)