Bizimkiler

25 Mart 2012

YÖNETİCİ Mİ LİDER Mİ?


Selaaam. Taa bu ayın başında (4 ünde) katıldığım Yönetim Becerileri Geliştirme ve Liderlik Semineri hakkında notlarımı ancak toplama fırsatım oldu. Seminer İzmir Hiltondaydı. Konuşmacı Gül KIRÇIL adında kanaatimce lider olma vasıflarını henüz edinmemiş fakat ciddi anlamda deneyim sahibi bir hanımdı. Sosyoloji okumuş fakat çalışmadığı alan kalmamış. O yönünü sevdim çok yönlü insanlar her zaman ilgimi çekmiştir. Evet bir kaç altını çizdiğim nokta vardı bu  seminerde. Sıkmadan onları size anlatıcam bakalım heyecanlandım.:)

İlk önce biraz sohbet havasındaydı durumlar.
**Piyasa hiç bir zaman sana değerli olduğunu hissettirmez sen kendi değerini bileceksin ki kendini ezdirmeyesin.
**Ne öğrendiğin, nasıl bir öğrenim gördüğünle değil ne yapabildiğinle ilgilenirler.
**İş sahibi olmak bir hedeftir .
**Yöneticilik bir meslek değil beceridir.
**Yabancı dil beceridir alanında literatür takibi yapmanı sağlar.

Bir soru soracağım ve hayatta kalıp kalamayacağınızı ölçeceğim dedi Gül hanım. İçten içe diyorum hehee sor tabii yahu şimdi seni çok pis şok edeceğim görürsün nasıl hayatta kalınırmış. Seminer salonunda 90 kişiydik. Salonu 10a böldü önü arkalı 2 sıra (8-9 kişilik) grup oldu yani. İşte o soru siz de bir uğraşın isterseniz:

SORU: sizin de içinde olduğunuz uçak bir çölün ortasına düşüyor. sizinle birlikte bir kaç kişi daha hayatta kalıyor. fakat pilot ile yardımcısı ölüyor. uçak düşmeden bir kaç dakika önce yapılan anonsta uçağın rotanın 5 mil dışında olduğu ve en yakın yerleşim yerinin 70 mil kuzeydeki madenci kampı olduğu söyleniyor. sıcaklık ise 42 derece( hissedilen 53 derece). uçaktan 15 malzeme kurtarılabiliyor. bunları önem sırasına göre sıralayın. ve hayatta kalın.

malzemeler:
1-paraşüt
2-çakı
3-el feneri
4-tabanca (dolu)
5-su
6-pardesü
7-vodka
8-harita
9-pusula
10-ayna
11-plastik yağmurluk
12-tuz tableti
13-ilk yardım çantası
14-bölgedeki yenilebilecek hayvanlar kitabı
15-güneş gözlüğü.

Doğru Sıralama:
1-ayna
2-pardesü
3-su
4-el feneri
5-paraşüt
6-çakı
7-pusula
8-tabanca(dolu)
9-güneş gözlüğü
10-ilk yardım çantası
11-plastik yağmurluk
12-harita
13-bölgedeki yenilebilecek hayvanlar kitabı
14-vodka
15- tuz tableti.

Burada her grubun düştüğü hata madenci kampına ulaşmaya çalışmaktı. asıl hedefin hayatta kalmak olmalıydı aslında( ulan nasıl düşünemedim diyesim geldi orada ha). Bunu da teknik olarak söylememek şöyle oluyormuş ki: proaktif düşünmek yerine aktiviteye yönelmek. Bu soruda madenci kampı tuzak olarak konmuş anlayacağınız sevgili okurlarım ( o kadar sıcakta yürünür mü canım ). Ha bu arada bu soru NASA nın bir araştırması için hazırlanmış söylemeyi unuttum.

Yavaş yavaş tanımlamalara geliyoruz dikkat!
Yönetim in tanımını şöyle yaptı G.K.:  hızla değişen koşullarda kurumun hedeflerini çalışanlarla birlikte ve çalışanlar yoluyla gerçekleştirme süreci. Sınırlı kaynaklarla etkili ve verimli sonuçlar elde etme işi.

**Değişime ayak uyduramazsan batarsın!

KOBİLER
aile şirketleridir. küçük çaplı işletmeler. geleneksel yapı görülür. aile bireyleri bu konuda yeterince profesyonelleşmeli. ya geleneksellikten kurtulacakmış kobiler ya da batacaklarmış (yazık günak değil mi yahu cık cık cık)

** Sürekli gelişme ve ömür boyu öğrenme olmadıkça ekonomik güç kazanılmaz.

OPET i hepimiz biliyoruz gençler. Tuvaletlerinin temizliğine de hiç şüphe yok. Her çanakkale'ye gidişimde illa girerim bi  ekbir dinlenme tesislerinde. ve bu opet öyle bir akıllılık yapmış ki tuvaletleri marketin içinden girilecek şekilde konumlandırmış. yani bu ne demek oluyor? markete girmeden tuvalete giremezsin arkadaş. e markete girince de öküz değilsin ya bir iki parça bir şey alırsın artık. yaa adamlar zeki beyler.

** çalışanlar arasında aidiyet duygusunun gelişmesini sağlamak çok önemliymiş bir işletmede. ama cidden öyle yahu. ( not: çanakkale'de bir restoranımız var.) bizim iş yerinde de bazen insanın gözüne bir şey bu ki şudur: örneğin yere bir peçete uçmuş kimse bu peçeteyi yerden almak için bir hareket yapmıyor. neden? çünkü o peçeteyi almak onun görevi mi canım temizleyen birileri var nasılsa (!) nasıl bir kısır bakış açısı.

YÖNETİMİN BAŞARISIZLIK GÖSTERGELERİ
-kişiler arası iletişim problemleri
-kurum hedeflerine ulaşamamak
-takım çalışmasında başarısızlık
-değişime ayak uyduramamak.

Şu örneğe bayılmıştım yahu. Helal dedim hatta bakın dinleyin. Disneyland de orta alanda bir gösteri yapılıyor müzik var dans var etraf ana-baba günü herkes onları izliyor falan. müzik bitiyor dansçılar teker teker selam verip sahneden çıkıyorlar. kalabalık dağılmaya başlıyor şov bitince. dağılan kalabalığın bıraktığı çöpler ortaya çıkıyor. o sırada yeni bir müzik başlıyor. biraz önce çıkanlardan farklı,  dans eden ve elinde süpürgeler olan insanlar çıkıyor sahneye. hem dans ediyorlar senkronize bi' şekilde hem de leş gibi olmuş alanı temizliyorlar. dans edenlerden birinin yanına bir müşteri yaklaşıyor ve diyor ki: disneyland' da temizlikçi olmak nasıl bir duygu? adam şaşırıyor ve cevap veriyor: ben temizlikçi değilim ki şovun bir parçasıyım.
Adam aslında aynen de temizlikçi arkadaş ama o bunu o kadar yerin dibine girmişlik gibi algılamak yerine bak dans ediyorum ben bu arada yerleri süpürüyorum deminki şovdu bu da devamı işte diyor. helal olsun ya. biz çalıştığımız yerde bir gün için tuvaletlere bi su döküverir misin pisse eğer dense aşağılık kompleksine gireriz yahu. etkilenmiştim.
** Yapacağı işi en iyi yaptığına inanmayan insanlar, yaptığı işten dolayı aşağılık duygusuna kapılırlar.

**Yönetici aynı zamanda lider olmalı. Neşe yaratan, ortama ruh veren kişidir lider.

**İyi özelliğini söylemediğiniz kişinin kötü özelliğini eleştiremezsiniz!

**Yöneticinin kulağına sadece duymak istediği şeyler gelmeye başladıysa o liderlikte bir sorun vardır.


Eveet takipte olan can dostlarım, blogdaşlarım, değer verip okuyan, önemseyip yorum bırakan harika insanlar... Elimde olan son seminer programından notlarımdan derlediğim yazımın bilgi kısmı buraya kadar.
Bu seminerdeki disney örneği beni çok düşündürmüştü. böyle bir işine sahip çıkma, kendine güven duyma yok yahu. Seminerlerin en çok sevdiğim şeyi ( cidden iyi bir konuşmacı varsa) sana yapman gerekenleri değil, yapmaman gerekenleri söylemesi. Yanlışı bil ki ona ayağın takılmasın mantığı.
kendilerinize çok iyi davranıyorsunuz kısa zaman sonra görüşürüz..:)


3 yorum:

  1. Sayfanı keşfettiğime sevindim canım..
    Takibindeyim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler takipte kalalım bol bol yeni şeyler aktaralım:)

      Sil
  2. çöl sorusunun cevaplarındaki mantığı açıklayabilir misiniz?

    YanıtlaSil

Evet dinliyorum:)